Het gebruik van zoekmachine optimalisatie heeft veel voordelen. Wat is het nut van zoekmachine optimalisatie? Wil je beter zichtbaar zijn online of wil je meer verkeer naar je website? Dat kn je beide met zoekmachine optimalisatie bereiken. Maar dat is niet alles. Een van belangrijkste voordelen is de toename van het aantal bezoekers op de site. De kans op het aantrekken van meer bezoekers is als je in de bovenste zoekresultaten van Google zit. Want uit onderzoek is gebleken dat meer dan zeventig procent van de internetters niet verder kijkt dan de eerste vier zoekresultaten. Het is dus noodzaak dat hier ook bij komt te staan. Een dat realiseer je door zoekmachine optimalisatie. Daarnaast verdient SEO of zoekmachine optimalisatie zichzelf ook terug. Je kan ook op andere manieren bezoekers te trekken naar een website. Ze kun je advertentieruimte kopen bij Google AdWords, waarbij je een vooraf bepaalt bedrag betaalt per klik. Doet de bezoeker echter niets wat je wilt dan ben je je geld kwijt. Met zoekmachine optimalisatie ben je wel meer tijd kwijt en duurt het lang, maar voor bezoekers via zoekmachines betaal je niets en pagina’s die hoog in Google staan blijven bezoekers opleveren. Stop je een Adword-campagne dan blijven direct de bezoekers weg. Bij SEO zoeken de klanten jou Een ander voordeel van SEO of zoek machine optimalisatie is dat de doelgroep jou zoekt. Je kunt ook actief zijn op social media en via deze kanalen direct bezoekers op naar jouw site verwijzen. Maar dat kost veel moeite en je moet de bezoekers of doelgroep steeds voeden en verleiden met interessante content. Bij zoekmachine optimalisatie is dat niet nodig. Door de juiste informatie of content aan te leveren, namelijk de content op basis van de woorden waarop zij in Google zoeken, kan je de doelgroep bereiken. Ze komen namelijk via de zoekmachine bij jouw uit. |
